Reklamační řád

společnosti Půjčovna na jihu s.r.o. , IČO: 17360722, se sídlem Růžová 7, Jindřichův Hradec II, 377 01 Jindřichův Hradec, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích pod sp. zn.C 32371 (dále jen „Společnost“ nebo „Pronajímatel“). 

1. Úvodní ustanovení

1.1. Společnost poskytuje svým klientům (dále jen „Nájemci“ či „Nájemce“) pronájem movitých věcí (dále jen „Předmět nájmu“), jejichž seznam je uveden na stránkách www.pujcovnanajihu.cz.

1.2. Tento reklamační řád upravuje postup při vytknutí vad Nájemcem při převzetí Předmětu nájmu, za trvání nájmu a při vrácení Předmětu nájmu.

2. Předání Předmětu nájmu Nájemci

2.1. Pronajímatel se zavazuje předat Nájemci Předmět nájmu na základě předávacího protokolu, a to v řádném technickém stavu tak, aby jej Nájemce mohl po dobu nájmu řádně užívat.

2.2. Veškeré zjevné vady, poškození, stížnosti a připomínky týkající se Předmětu nájmu a jeho stavu musejí být Nájemcem uplatněny nejpozději při převzetí od Pronajímatele tak, aby mohly být zaznamenány v předávacím protokolu, který podepisují Pronajímatel i Nájemce. Bude-li v průběhu trvání nájmu, nebo při předání Předmětu nájmu zpět Pronajímateli zjištěno poškození nebo vada, které nebyly uvedeny v předávacím protokolu o převzetí Předmětu nájmu Nájemcem, odpovídá za toto poškození Nájemce, ledaže prokáže, že poškození existovalo již v okamžiku předání Předmětu nájmu Nájemci.

2.3. Předávací protokol tvoří přílohu a nedílnou součást nájemní smlouvy a je tvořen ze třech částí, z nichž jedna se vyplňuje při předání Předmětu nájmu Nájemci, druhá část při odevzdání Nájemcem Pronajímateli a třetí část při případné podrobné (dodatečné) prohlídce Předmětu nájmu prováděné za podmínek stanovených Nájemní smlouvou. Pronajímatel při předání Předmětu nájmu pořizuje o jeho stavu fotodokumentaci a případně i videodokumentaci. Nájemce je rovněž oprávněn pořídit si při převzetí vlastní fotodokumentaci, případně videodokumentaci Předmětu nájmu. 

2.4. Případné technické vady Předmětu nájmu, které nebylo možné zjistit vizuálně, je Nájemce povinen Pronajímateli vytknout neprodleně po převzetí Předmětu nájmu (tj. tak, že se s Předmětem nájmu vrátí ihned – nejpozději však do 30 minut – do místa převzetí).

2.5. Reklamace dle čl. 2.4 reklamačního řádu je třeba uplatnit u odpovědné osoby v místě předání Předmětu nájmu. Reklamace je řešena ihned na místě a její vytknutí je doplněno do předávacího protokolu a doplnění osvědčeno podpisy Pronajímatele i Nájemce tak, aby vytknutí vady Nájemcem bylo zřejmé po skončení nájemního vztahu a vrácení Předmětu nájmu.

2.6. V případě, že vada nebrání řádnému užívání Předmětu nájmu, má Nájemce právo na poskytnutí přiměřené slevy z nájemného. V případě, že vada brání řádnému užívání, má Nájemce právo na zrušení nájemní smlouvy a na vrácení všech plnění poskytnutých Pronajímateli. 

3. Trvání nájmu

3.1. Vzhledem k tomu, že od okamžiku převzetí Předmětu nájmu Nájemcem do doby zpětného převzetí Pronajímatelem vykonává Nájemce plnou kontrolu nad Předmětem nájmu, je povinen průběžně kontrolovat, zda Předmět nájmu nevykazuje vady.

3.2. Nájemce se zavazuje oznámit Pronajímateli neprodleně telefonicky (tel. kontakt: +420 777 808 657 nebo +420 777 838 738 ) a následně písemně (e-mail info@pujcovnanajihu.cz) jakékoliv vady na Předmětu nájmu, ať již vyžadují opravu nebo ne. 

3.3. V případě postupu dle čl. 3.2 tohoto Reklamačního řádu je mezi Nájemcem a Pronajímatelem telefonicky domluven další postup, tj. zda provede opravu Nájemce nebo Pronajímatel a na čí náklady. Tento postup, bude následně písemně potvrzen (e-mailem).

3.4. Jde-li o vadu, za kterou odpovídá Pronajímatel, je Pronajímatel povinen ji odstranit do 4 dnů od jejího vytknutí. Neodstraní-li Pronajímatel vadu v této lhůtě a může-li Nájemce užívat Předmět nájmu jen s obtížemi, má Nájemce právo na přiměřenou slevu z nájemného nebo může provést opravu sám a požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. Ztěžuje-li však vada zásadním způsobem užívání, nebo znemožňuje-li zcela užívání, má Nájemce právo vypovědět nájem bez výpovědní doby.

4. Vrácení Předmětu nájmu Pronajímateli

4.1. Předmět nájmu je vrácen ve sjednaný čas a na sjednaném místě. Není-li ve smlouvě dohodnuto jinak, je Předmět nájmu vrácen na adrese sídla Pronajímatele.

4.2 O stavu Předmětu nájmu při jeho vrácení Nájemcem Pronajímateli včetně případného vytknutí vad bude sepsán záznam do druhé části předávacího protokolu. Předávací protokol jsou povinni podepsat Nájemce i Pronajímatel. Pronajímatel i Nájemce jsou vedle toho oprávněni pořídit si fotodokumentaci, příp. videodokumentaci Předmětu nájmu, zachycující jeho stav v době vrácení a dodatečné prohlídky a datum a čas jejího pořízení. 

4.3. Pronajímatel je oprávněn provést dodatečnou prohlídku Předmětu nájmu za podmínek stanovených nájemní smlouvou (zejména pokud pro znečištění Předmětu nájmu, pro špatné povětrnostní podmínky nebo tmu nebylo možné provést kontrolu Předmětu nájmu při jeho vrácení), přičemž termín dodatečné prohlídky je uveden v předávacím protokolu. 

4.4. Za podmínky, že se vada vyskytla ne dříve, než 12 hodin před vrácením Předmětu nájmu, je Nájemce oprávněn ji vytknout i při vracení Předmětu nájmu. Jde-li o vadu, pro kterou mohl užívat Předmět nájmu jen s obtížemi, má Nájemce právo na přiměřenou slevu. U vady ztěžující zásadním způsobem užívání, nebo znemožňující užívání, má Nájemce právo vypovědět nájem bez výpovědní doby.

5. Závěrečná ustanovení

5.1 Reklamační řád se řídí právními předpisy České republiky, a to především zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

5.2 Reklamační řád může být měněn pouze písemně. 

Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 1. 1. 2023.